Часи роботи
  • ISIDA Медмістечко
  • Понеділок – п'ятниця 8:00 – 21:00
  • Субота 9:00 – 18:00
  • Неділя 9:00 – 15:00
  • ISIDA Оболонь
  • Понеділок – субота 9:00 – 18:00
  • Неділя 9:00 – 15:00
  • ISIDA Лівобережна
  • Понеділок – субота 9:00 – 18:00
  • Неділя 9:00 – 15:00
  • ISIDA Печерськ
  • Понеділок – субота 9:00 – 18:00
  • Неділя 9:00 – 15:00

Я xотіла запитати чи консультуєте Ви підлітків?

Анна

Питання:

Вітаю, Ірино Миколаївно! Я xотіла запитати чи консультуєте Ви підлітків? Моїй доньці 14 років і у неї бувають панічні атаки, а також часті головні болі. Ще ми підозрюємо, що у неї синдром дефіциту уваги, хоча не спостерігаємо у неї гіперактивності. Чи можете Ви допомогти нам у цьому? А так же існує ще одна проблема, у неї зник інтерес до всього того, що їй подобалося раніше (Наприклад, до танців, без яких вона раніше не могла жити), а також до деяких предметів у школі, які вона любила, а зараз втратила інтерес і до них… Ми переживаємо за її стан, але не знаємо як допомогти.. Може Ви зможете їй допомогти? Дуже чекаю на Вашу відповідь, чи варто нам записуватися до Вас на прийом?
З повагою,
Анна.

19 січня 2016 р.

Відповідь:

Добрий день, Анно. Консультування підлітків може бути ефективним лише за бажанням самого підлітка. Часто батьки просто хочуть допомогти, так як спостерігаючи зміни своєї 13-14 річної дитини, сприймають їх дуже тривожно.
Кожна людина унікальна у своєму розвитку та змінах. Описана Вами ситуація дає загальний опис проблеми. Діагнози «панічна атака» і головні болі вимагають комплексного лікування фахівцями (невролог, ендокринолог, психотерапевт). Основна особливість підліткового періоду – різкі, якісні зміни, що стосуються всіх сторін розвитку. У 12-14 років у психологічному розвитку багатьох дітей настає переломний момент, відомий під назвою «підліткової кризи». Ззовні він проявляється як у грубості і демонстративності, так і в замкнутості та пригніченості. Підлітки зустрічаються з раніше невідомими відчуттями, вони занурені в свій внутрішній світ, де відбувається щось незрозуміле для них, вони не можуть осмислити зміни, які відчувають. Дівчатка емоційніше реагують на зовнішні впливи, більш вразливі, плаксиві, у них часто змінюється настрій. Даний період характеризується виходом дитини на якісно нову соціальну позицію, в якій формується її свідоме ставлення до себе. У підлітків спостерігається прагнення більш поглиблено зрозуміти себе, розібратися в своїх почуттях, настроях, думках, відносинах. Саме у підлітковому віці починає формуватися певне коло інтересів. Ви пишете «..у неї зник інтерес до всього того, що подобалося їй раніше (Наприклад, до танців, без яких вона раніше не могла жити), а також до деяких предметів у школі, які вона любила, а зараз втратила інтерес і до них теж». З бажанням допомогти і підтримати у цей непростий підлітковий період, важливо пам'ятати, що головна потреба цього віку – потреба у спілкуванні з однолітками. Спілкування для них – це спосіб пізнання себе через інших, пошук самого себе, увага до свого внутрішнього життя. Сприяйте дружбі доньки з однолітками, які мають різноманітні захоплення та інтереси.
Від батьків підлітку важливо чути не: «чому тобі це перестало подобатися або що з тобою відбувається?» (вони самі не знають відповіді на ці питання, і це є також приводом для їх переживань), а «що б ти хотіла спробувати ще, які ще заняття і предмети можуть бути для тебе цікаві?» і частіше говоріть: «Я хочу тобі допомогти, але не знаю як. Якщо тобі потрібна моя допомога – говори про це. Я готова тебе підтримати. Пам'ятай, ти завжди можеш звернутися до мене. Я люблю тебе». Дитина «псується», для того, щоб заново відчувати смак життя і себе; «Розвалюється» – щоб будувати себе по-новому. Треба сприйняти мудро і спокійно ці зміни.

З повагою, Ірина Лісова.

20 січня 2016 р.