Часи роботи
  • ISIDA Медмістечко
  • Понеділок – п'ятниця 8:00 – 21:00
  • Субота 9:00 – 21:00
  • Неділя 9:00 – 18:00
  • ISIDA Оболонь
  • Понеділок – п'ятниця 8:00 – 21:00
  • Субота 9:00 – 21:00
  • Неділя 9:00 – 18:00
  • ISIDA Лівобережна
  • Понеділок – субота 8:00 – 21:00
  • Субота 9:00 – 21:00
  • Неділя 9:00 – 18:00
  • ISIDA Печерськ
  • Понеділок – п'ятниця 8:00 – 21:00
  • Субота 9:00 – 21:00
  • Неділя 9:00 – 18:00

Чоловіча розмова на дитячу тему

10 лютого 2015

Той день, коли малюк вперше скаже «тато», ви, безумовно, запам’ятаєте на все життя. Однак науку ведення бесіди з немовлям важливо почати засвоювати не з того моменту, а набагато раніше – з народження крихітки…

Звичайно, спочатку спілкування буде проходити в односторонньому порядку: дорослі беруть ініціативу в свої руки. І це дійсно необхідно, навіть якщо вам здається, що малюк активно не реагує, для нього важливо чути рідні голоси мами і тата. Помічено, що діти, з якими батьки розмовляли, в подальшому мають більш високий рівень інтелекту, чим чада «мовчунів». Переконливі докази важливої ролі спілкування надали спеціалісти, які працювали з дітьми «мауглі». У малюків, які через силу обставин були позбавлені в ранньому віці людського оточення, відрізнялася будова мозку. Деякі з його частин, незважаючи на всі зусилля педагогів, назавжди залишалися недорозвинутими. Тому спілкуючись з крихіткою, кажучи їй компліменти і ласкаві слова, коментуючи її дії, ми сприяємо становленню нової людської особистості.

Якою «мовою» розмовляти?
Вчені, які досліджували тему навчання мові, стверджують, що у всіх культурах існує особлива мова «для немовлят», на яку підсвідомо переходять батьки і близькі дитини. Так, спілкуючись з малюком, всі дорослі:

  • автоматично говорять голосніше, ніж звичайно;

  • ширше відкривають рота і використовують активну міміку;

  • розтягують голосні з метою виділити якесь важливе слово;

  • повторюють окремі слова або частини речення;

  • використовують певну інтонацію: її підвищення до кінця речення означає бажання підбадьорити малюка, пониження – утішити, заспокоїти.

Все це виконує дуже важливу функцію: чітка артикуляція, акцентування важливого, повторення дозволяють малюкові відчути рідну мову, почати її розуміти, і, нарешті, заговорити самостійно.

Про що говорити?
Про що завгодно! Від розповіді про свою любов до опису подій, що відбуваються навколо. Повторюючи за малюком його перші «агу» або «гулі-гулі», ви будете стимулювати крихітку до спілкування. Але радикально спрощувати свою мову, а тим більше копіювати неправильну вимову дитини, не варто. У малюка з народження має бути правильний приклад для наслідування. Разом з тим, читати чаду до року складні лекції в надії виростити вундеркінда – це інша крайність, яка не має смислу. Знання повинні накопичуватися поетапно – починаючи від найбільш очевидного.

Як говорити?
З раннього віку крихітка намагається відповідати, коли з нею розмовляють. Чуючи знайомі інтонації, вона реагує посмішкою, сміхом, активним гулінням, лепетом. Ці «відповіді», на перший погляд, неусвідомлені, але спонукають вас продовжувати діалог.
Як зробити його максимально ефективним?
Правило перше. Тати, будьте щирими. Дитина дуже добре відчуває фальш, і якщо ви говорите з нею, а думками десь далеко, скоріше за все, малюк відвернеться і більше не стане «відповідати».
Правило друге. Для розвитку мовних навичок важлива фізична активність, в першу чергу – вправи для пальчиків. Справа в тому, що центри, які відповідають за дрібну моторику і мову, дуже тісно взаємопов’язані. Такі ігри як «Сорока-ворона» відмінно стимулюють інтелектуальні навички.
Правило третє. Розмовляючи з малюком, кажіть: «Петрик буде їсти», «Тато візьме сина на руки», «Мишка хоче спати», а не «Ти будеш їсти», «Я візьму тебе на руки», «Вона хоче спати». Тому що займенники «я», «ти», «він», «вона» поки що не наповнені для крихітки жодним змістом.
Правило четверте. Все пояснюйте. Задавайте малюку питання і самі відповідайте на них: «Марійка піде гуляти?» – «Звичайно, ось тільки надягне комбінезон і черевички».
Правило п’яте, головне. Говоріть з любов’ю! З ніжністю озвучуйте свої дії і дії дитини. Безсловесної турботи малюкові недостатньо.
Відомий історичний приклад. На початку XIII Імператор Священної Римської імперії Фрідріх II, бажаючи вивчити прамову людства, поставив дослід, в основі якого лежала така ідея: якщо виховувати дитину, не розмовляючи з нею, то вона рано чи пізно заговорить на цій прамові. На жаль, результати експерименту були плачевними, незважаючи на відмінний догляд, всі немовлята померли, так і не почавши розмовляти. Це доводить, що не менше значення, ніж фізичний комфорт, для дитини мають ніжний погляд, турбота, ласка і, звичайно, розмова з татом.

Розмовляючи з дитиною…
… не соромтесь говорити ласкаво – всі батьки кажуть ніжності, і це нормально.
… повністю сконцентруйтеся на спілкуванні, не відволікайтесь і не фальшивте.
… читайте вірші, співайте – ритмічна мова приносить малюкові багато задоволення.

Роман КОРЖ, батько двох дітей
Бути батьком – це нести повну відповідальність за свої дії і життя своїх близьких. Знайти найкращу маму майбутнім дітям, забезпечити матеріальні умови, здорову атмосферу в домі і мир за його межами. Тато для дітей – це, перш за все, друг. Крім того, авторитет, приклад, опора.